Tjock, smal, nästa anorexia !

Jag är så trött på det här. Inte nog med att tjocka människor hånas, hängs ut, och diskrimineras, men mobbas? Vart fan är det här samhället påväg. Inte fan ska en männniska som väger över 140kg behöva betala för två platser på flyget. Vad är det för puckat förslag? Vi lever väl inte i Amerika ?

Jag är trött på att behöva se bilder på tjocka människor på bloggar, google, nöjestidningar. När slutar ni ? Jag hatar att läsa om hur folk utrycker sina synpunkter och tankar om tjocka människor. VEM som helst kan drabbas och det är ingen tillfällighet att fler och fler blir feta, men man får faktist tänka på vad man äter !

Jag är också trött på alla som stoppar fingrarna, tandborsten och andra grejer i munnen för att  dom ska kräkas. Jag känner flera som har gjort/gör och vissa är inte stolta över det. Men jag tycker att alla bloggare som hånar/hånat någon fet ska ta bort dessa inlägget, vissa försöker gå ner i vikt men alla lyckas inte ! Och att ni klampar ner dom gör fan inte saken bättre.

Jag vill samtidigt passa på att tacka tv3 för att ni har sänt Sjukhuset 19:30 mån-tor. Och framför allt att ni tog med tjejen med Anorexia, det visar tjejer i sverige att man efter ett tag får problem med att sätta fingrarna i halsen. Även om den här tjejen tampats med problemen i flera år så gav det en tydlig bild av vad dom ville förmedla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0